Når du studerer i utlandet har du muligheten til å få mange spennende opplevelser. For eksempel om du studerer i Thailand, kan du oppleve andre ting enn det du kan oppleve i Norge. I Brasil kan du oppleve noe annet enn det du kan oppleve i Thailand. Det er mange forskjeller mellom de ulike landene man kan studere i, men felles er at alle landene gir på en måte en mulighet til å bli mer lykkelig enn du kan i Norge. Utenlandsstudier kan gjøre deg mer lykkelig har forskning vist. Eller, det har vel strengt tatt ikke vist det helt sånn seriøst, men det har vist ganske bra. I vertfall føler jeg rent personlig at jeg har blitt veldig  veldig mye mer lykkelig av å studere i utlandet enn hva jeg hadde vært om jeg valgte å ikke ta utenlandsstudier, og for eksempel heller ta studier i Norge. Det hadde jeg ikke blitt så lykkelig av tror jeg, så rent personlig så tror jeg det var veldig viktig for meg å ta studier i utlandet så jeg ble mer lykkelig. Jeg blir langt mer lykkelig av å ta utenlandsstudier enn jeg blir av å studere i Norge. Gjennom å ta studier i utlandet, blir jeg utfordret på helt andre måter enn jeg ville blitt i Norge. Det er en veldig viktig ting å huske på.

Ellers skjer det ikke så veldig mye. Det er fortsatt late feriedager her. Gruer meg til å reise tilbake for å studere videre. Det er jo ganske dyrt å studere i utlandet. Det er noe alle må tenke nøye gjennom forresten: det koster mange penger å studere i utlandet! Hva gjør dere på fortiden? Det er lite kommentarer her. Jeg vil gjerne høre mer om hva dere bedriver tiden med. Skriv gjerne en kommentar. Har du spørsmål er det også bare å kommentere i vei om du ønsker å få svar fra meg. Jeg svarer på alle kommentarer! Jeg elsker nemlig kommentarer om studier i utlandet, utenlandsstudier, utveksling til utlandet og alt som har med det å gjøre! Bare kjør på med kommentarer, jeg svarer på alt! Hehe, ok, kanskje ikke absolutt alt. Personlige spørsmål unngår jeg.

En varm hilsen fra stranden i Brasil!

Bilete

 

PS. For de som lurer på å studere i Brasil, må jeg bare si at det virker utrolig bra. Studier i Brasil for nordmenn er nemlig godt tilrettelagt. All undervisning er på engelsk og det er et veldig godt opplegg rundt nordmenn som studere i Brasil utenom skolen også, så dette er bare å anbefale på det varmeste om du skulle gå med tanker om å studere i Brasil. Språket i Brasil er portugisisk riktignok, og det er absolutt en fordel om du er villig til å prøve deg litt på portugisisk, det vil gjøre masse mye enklere for deg, men det er absolutt mulig å greie seg med bare engelsk også om man ikke vil prøve å lære seg litt portugisisk. Det er forsåvidt alltid en fordel å kunne det lokale språket når man studerer i utlandet, uansett hvor man velger å gjennomføre utenlandsstudiene.